dimarts, 13 de juliol del 2010

El Danubi | Claudio Magris


El Danubi
Claudio Magris
Taducció d'Anna Casassas
Butxaca, 1984

"Escriure potser significa omplir els espais en blanc de l'existència"

Una amiga lectora em va regalar aquest llibre que no coneixia. Vaig començar a llegir-lo sense saber res d'ell. Ha estat, per a mi, una gran troballa.

Un llibre de viatge pel Danubi, des del seu naixement fins al Mar Negre. Paisatges, ambients, trobades, reflexions (a aquells que els agrada de subratllar les frases que el colpeixen deixarien el llibre fet un santllàtzer), experiències, disquisicions... i, sobretot, una erudició aclaparadora, que de vegades t'obliga a consultar història, lectures, mitologies, autors... i que engloba tota la història i la literatura de Centreeuropa. El Danubi ens proposa un experiència en la qual s'entrecreuen camins, temps, històries, cultures...

Molt recomanable per a aquells que estimen els llibres amb substància, no gens fàcils de llegir, que t'obliguen a estar amb els cinc sentits, però que t'aporten gaudi i cultura.

4 comentaris:

  1. ploro... la llista de llibres es va engreixant però el temps de lectura no s'amplia!!

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies elPac. Em sembla un llibre força interessant. Intentaré afegir-lo a la llista d'aquest estiu.

    El tenía pendent de fa molt de temps i per fi l'he trobat disponible a la biblioteca: "La sociedad literaria y el pastel de piel de patata de Guernsey", és el que tinc entremans.

    Aquests díes estic disfrutant del cicle d'Eric Rohmer a la Filmoteca.


    És fantàstic gaudir de la vostra companyía hivern, estiu...En aquest bloc sempre hi ha algú per compartir la lectura, els esdeveniments, els jocs.... Aqui no ens sentim mai orfes.

    ResponElimina
  3. He començat a llegir-lo, però m'està semblant una mica difícil. Suposo que al final ho aconseguiré.

    ResponElimina