dimecres, 18 de juliol del 2012

Bariloche.- Andrés Neuman

Jo me l'he llegit per aquesta nota (després de llegir els contes de "Hacerse el muerto", la seua "Década", on arreplega tota la seua poesía des de 1997 fins al 2007 i moltes de les seues "microrréplicas"):
«Entre los jóvenes escritores que ya han publicado su primer libro, Neuman quizá sea el más joven de todos y su precocidad, que aparece ornada de relámpagos y hallazgos, no es su mayor virtud. (…) La novela de Neuman me subyugó, si es posible utilizar este término de principios del siglo XX, y me hipnotizó a partes iguales. Ningún buen lector dejará de percibir en sus páginas algo que sólo es dable encontrar en la alta literatura, aquella que escriben los poetas verdaderos (…) Nada en sus páginas suena a impostado: todo es real, todo es ilusorio, el sueño en el que se mueve como un sonámbulo Demetrio Rota, el basurero bonaerense, es el sueño de la gran literatura y su autor lo escancia con palabras y escenas precisas. Cuando me encuentro a estos jóvenes escritores me dan ganas de ponerme a llorar. (…) La literatura del siglo XXI les pertenecerá a Neuman y a unos pocos de sus hermanos de sangre.»
(Roberto Bolaño, Entre paréntesis)
Del mateix autor, a aquesten bloc: Hacerse el muerto.- Andrés Neuman

Sinopsi, i tres capítols, a la web de l'autor.


Andrés Neuman
Bariloche
Anagrama, 2008

En capítols curts i una novel·la no gaire llarga, a manera de trencaclosques, les peces van encaixant fins a completar una història feta de trossos de memòria, de trobades, d'amistat, d'infidelitat, de confiança i engany. 
M'agrada molt com escriu aquest senyor.

1 comentari:

  1. A mi també m'agrada molt com escriu aquest senyor. L'haurem d'anar seguint perquè sempre té coses interessants a dir.
    Gràcies, cavaliere, per la recomanació.

    ResponElimina