dijous, 18 d’octubre del 2012

LA MALA REPUTACIÓ. Bel Olid

La mala reputació
Bel Olid
Proa Ed
2012
141 pàg
Premi Roc Boronat 2012


Com que ens havia agradat molt l'anterior llibre d'aquesta autora vam encarar amb moltes ganes aquest recull de contes que presenta ara i que després d'haver-los llegit no n'hem sortit gens decebuts!

Té alguna cosa aquesta noia, en la seva escriptura i el to que la fa molt fresca i que va bé perquè contrasta amb aquests personatges molt fora de lloc i desubicats que habiten els diferents relats d'aquest volum.

Però hi ha d'haver algú que estigui bé!! No pot ser que tothom estigui tant fatal com aquí a "La mala reputació" (Quan vaig acabar de llegir-lo, vaig llençar el llibre sobre la taula -no m'havia passat mai- i vaig pensar que tot i la situació actual hi ha d'haver algú, en algun lloc, que estigui bé i que rigui molt i es trobi bé... Perquè segur que existeix...)
Que els llibres et despertin sentiments, està molt bé!
Els 3 primers contes (el "Garlandes" és heavy -la desgràcia i la innocència- i ja marca el to) així tots seguits et deixen amb un Ai! interior i una sensació estranya; aquest sentiment no el perds durant tota la lectura dels altres...
I també amb la sensació que algun conte necessitaria més pàgines, per saber-ne més...
De fet voldria una novel·la llarga de la Bel Olid!!

[I la certesa que si algun editor avispat o algun agent literari trapella necessita i busca alguna escriptora que escrigui un thriller sexual d'aquests que es porten ara, hauria de ser ella l'escollida, perquè al conte "Tedi" demostra que n'és capaç i que té nervi per fer-ho i a més el seu seria molt millor...]

Per un Club de Fans de la Bel Olid, ja!!


Curiositat: Hi podria haver una BSO d'aquests relats...


9 comentaris:

  1. Cisteeeeeeeeella directa! ja ho tenia al cap, perquè l'altre, gràcies a la teva recomanació, també em va agradar molt!

    gràcies Toni!

    ResponElimina
  2. Encara no he llegit l'anterior llibre de la Bel Olid, però aquest també me l'apunto. Per quan sigui, però apuntat queda.
    Molt original, això de triar una música adient per a cada conte.

    ResponElimina
  3. Jo tinc a la meua cistella qualsevol cosa d'aquesta gran dona, encara que aquest serà per a propers estats més animats, gràcies T.

    ResponElimina
  4. Fa temps que l'hauria d'haver llegit, a la Bel. Hem col·laborat plegats en una revista, i és el mínim que hauria de fer, i més tenint en compte la pona premsa que té. A veure si ho faig ara que m'hi empenys.

    ResponElimina
  5. Jo vaig endarrerit en la lectura de la Bel Olid. Ara mateix he acabat l'anterior que vau recomanar "Una terra solitària". M'ha agradat molt, i acaba bé!! Tendresa, nostàlgia, amor, desamor, ironia... i, com diu el Toni, una escriptura fresca. Però com aquest m'ha deixat un gust a la boca tan rebó, "La mala reputació" per a més avant quan l'estat d'ànim estiga més animat (icr, dixit), que no tinc jo ara el cos per a patiments.

    ResponElimina
  6. http://www.xarxaradio.cat/audio/35372

    us deixo enllaç d'audio de programa de ràdio de l'última Troballa, Jordi Llavina entrevista a Bel Olid sobre el seu nou llibre, molt bona entrevista val la pena escoltar-la!

    ResponElimina
  7. Doncs, perdona, però mentre espeàvem al Jordi, a ca nostra (el Centre de Cultura Contemporània Octubre, per presentar endarreridament el seu llibre Vetlla, guanyador del premi Poesia 2011 de 3 i 4) fixa't quina casualitat, estàvem buscant llibres de la Bel Olid, encara que no els hem trobat, veges tu...
    Per cert, ens ha dedicat el seu llibre als orfes!

    ResponElimina
  8. L'amic (llibertat que em prenc) parla amb la Bel al seu programa (i de més coses):
    Bel Olid - L'última troballa - 29/10/2012

    ResponElimina
  9. És cert que és duret, el llibre, la vida, la Bel...
    Però paga la pena llegir aquesta dona. Ofereix sempre una altra manera de mirar. Gràcies, Toni, per la recomanació. Reserva'm puesto al club de fans de la senyora Olid.

    ResponElimina